programmes
Μαθητικά debates για το 1821 2021-01-01
programmes
Πρωτοβουλία 1821-2021 2020-04-01
programmes
WOMENTORS Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Νέων Γυναικών 2020-04-01
programmes
Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα (SLYMS) 2018-07-01
programmes
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΞΩ: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας και γνωριμίας με την τέχνη της Βιβλιοδεσίας 2018-01-01
programmes
Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου 2018-01-01
programmes
Where HEARTs Meet: Το πρόγραμμα του HopE AcceleRaTor που προάγει την διαπολιτισμική επικοινωνία 2017-05-01
programmes
HopE AcceleRaTor (HEART) - Εκπαίδευση και Ενδυνάμωση Προσφύγων ως Επιταχυντής Ελπίδας 2017-03-01
programmes
Ανακαλύπτοντας την Κοινωνία των Πολιτών 2017-02-01
programmes
Δημιουργική απασχόληση παιδιών-προσφύγων προσχολικής ηλικίας 2016-10-01
programmes
Εκπαιδευτική Ενδυνάμωση Παιδιών Προσφύγων 2016-10-01
programmes
Νοιάζομαι και Δρω 2015-09-01
programmes
Στρατηγική συνεργασία για την οργάνωση του 1ου TEDx Academy Youth 2014-10-01
programmes
Καλλιέργεια του Εθελοντισμού στο Σχολείο - Πιλοτικό Πρόγραμμα 2013-10-01
programmes
Ολοκληρωμένο σύστημα για τη βελτίωση και αναβάθμιση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού της πολιτικής τουρισμού. Δημιουργία σύγχρονων δομών και εργαλείων για δημόσιες υπηρεσίες που αξιοποιούν οι επισκέπτες. 2013-03-01
programmes
LD-Skills 2011-01-01
programmes
Μάθηση και Φυσικές Επιστήμες 2011-01-01
programmes
VISCED 2011-01-01
programmes
Start-up-Eu- Be a High-tech Entrepreneur 2011-01-01
programmes
LLWINGS 2010-01-01
programmes
Open Science Recources 2009-01-01
programmes
G8WAY 2009-01-01
programmes
EduTubePlus 2009-01-01
programmes
LLL3D 2007-01-01
programmes
edecCa 2007-01-01
programmes
MOBIBLOG 2007-01-01
programmes
IANUS 2007-01-01
programmes
MUVENation 2007-01-01
programmes
LEARNOVATION 2007-01-01
programmes
Πρόγραμμα HISTORY 2007-01-01
programmes
Μάθηση και Επιχειρείν 2007-01-01
programmes
Ηλεκτρονικός Θησαυρός της Ελληνικής Γλώσσας 2006-07-01
programmes
Μορφωτική Πρωτοβουλία - Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας 2006-01-01
programmes
DROP IN 2006-01-01
programmes
DISCOVER 2006-01-01
programmes
eSTART 2006-01-01
programmes
MOBIKID 2006-01-01
programmes
EAGLE 2006-01-01
programmes
D-SPACE 2005-07-01
programmes
TRACE 2005-01-01
programmes
Η Ελλάδα και ο κόσμος μέσα από τους χάρτες 2005-01-01
programmes
POSILLIPO 2005-01-01
programmes
HELIOS 2005-01-01
programmes
EQUAL - CRESCENT / ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ 2005-01-01
programmes
TRIANGLE 2005-01-01
programmes
TALE 2004-01-01
programmes
VALUE SCOUT 2004-01-01
programmes
Ασύρματη Γενιά 2004-01-01
programmes
LEONIE 2003-01-01
programmes
EPICT 2003-01-01
programmes
DELOS 2002-01-01
programmes
RE2U 2002-01-01
programmes
SEEQUEL 2002-01-01
programmes
TRAINSEE 2002-01-01
programmes
@LIS ISN 2002-01-01
programmes
EQUAL - ΠΡΩΤΕΑΣ - Προσαρμογή κινητικά αναπήρων σε στοχευόμενους εργασιακούς χώρους 2002-01-01
programmes
eLEARN TN 2002-01-01
programmes
eLEARN 2002-01-01
programmes
RELL 2002-01-01
programmes
VALNET 2001-01-01
programmes
POLE 2001-01-01
programmes
SOLE 2001-01-01
programmes
EQUAL - Forum για την Κοινωνική Συνοχή 2001-01-01
programmes
EQUAL - Μονοπάτια Απασχόλησης και Καριέρας 2001-01-01
programmes
L-CHANGE Observatory 2000-01-01
programmes
AGRO-NET 2000-01-01
programmes
ΕΤΒ 2000-01-01
programmes
MODEL 2000-01-01
programmes
VICTOR 2000-01-01
programmes
FAETHON 2000-01-01
programmes
ESTIA 2000-01-01
programmes
Διαμορφούμενες συνθήκες στην Κοινωνία της Πληροφορίας και τις επιπτώσεις τους στην απασχόληση 2000-01-01
programmes
MOBICOM 2000-01-01
programmes
MetaCampus 2000-01-01
programmes
ΣΥΝ 1999-01-01
programmes
MODULATES 1998-01-01
programmes
Πρωτοβουλία Royaumont 1998-01-01
programmes
ΙΣΤΟΣ 1998-01-01
programmes
VES 1998-01-01
programmes
Ο αντίκτυπος της Πληροφορικής στο ρόλο του εκπαιδευομένου 1998-01-01
programmes
Καθορισμός Προδιαγραφών για τη Συγγραφή και Παραγωγή Σχολικών Βιβλίων 1998-01-01
programmes
To Νησί των Φαιάκων 1998-01-01
programmes
DFILM 1998-01-01
programmes
CALIBERNET 1998-01-01
programmes
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ 1998-01-01
programmes
MESO 1997-01-01
programmes
SYNERGY 1997-01-01
programmes
LEONARDO DA VINCI 1997-01-01
programmes
TRENDS 1996-01-01
programmes
MAGNET 1996-01-01
programmes
MCUBE 1996-01-01
programmes
MEDIA NET 1995-01-01
programmes
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ 1993-01-01
programmes
ΠΟΛΙΤΕΙΑ 1993-01-01
programmes
Διαβαλκανικό Δίκτυο 1993-01-01
programmes
Επαγγελματική Κατάρτιση 1993-01-01
programmes
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 1993-01-01
programmes
LAMBDA 1993-01-01
programmes
Ανταλλαγές Επιστημονικού Δυναμικού 1993-01-01
programmes
Εκπαιδευτικά Βίντεο Ιδρύματος Λαμπράκη 1992-08-01
programmes
ΠΕΡΣΕΥΣ 1992-01-01

Υποστηρικτές

Συνεργασίες

Μαθητικά debates για το 1821

Με αφορμή τον εορτασμό της επετείου 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821, το Ίδρυμα Λαμπράκη σχεδίασε σε συνεργασία με τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.) και με το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο πρόκειται να αναπτύξει σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Αντικείμενο του προγράμματος είναι η σε βάθος διαπραγμάτευση ιστορικών ερωτημάτων που συνδέονται με τη σχολική αφήγηση- πεδίο συνάντησης της ακαδημαϊκής με τη δημόσια Ιστορία-  για την Επανάσταση του 1821. Το πρόγραμμα προβλέπει υλοποίηση σειράς οργανωμένων  εκπαιδευτικών «Δράσεων Ιστορικής Αντιλογίας» (debates) σε σχολεία όλης της χώρας, οι οποίες θα βασίζονται σε ιστορικά ερευνητικά τεκμήρια, πολυπρισματικές πηγές και επιστημονικές ερμηνείες με αξιοποίηση τεχνικών της ρητορικής στην εκπαίδευση. Αρχικά θα εφαρμοστούν ενδεικτικές δράσεις αντιλογίας από εκπαιδευτικούς και ακολούθως, από μαθητές που θα τις έχουν παρακολουθήσει και προετοιμαστεί αναλόγως, ώστε να συμμετάσχουν με τη σειρά τους σε ανάλογες δραστηριότητες.

Κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του, το πρόγραμμα αυτό θα συνδεθεί και με το διεθνές συνέδριο με τίτλο «Ελληνική Επανάσταση, Εκπαίδευση και Συλλογική Μνήμη – Μεταμορφώσεις της Σχολικής και της Δημόσιας Ιστορίας», που οργανώνουν τον Φεβρουάριο του 2020, στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας 1821-2021, το Ίδρυμα Λαμπράκη και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, σε συνεργασία με τον Όμιλο για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Ειδικότερα, τα πορίσματα του συνεδρίου θα τροφοδοτήσουν θεματικά το περιεχόμενο των ιστορικών αντιλογιών.

Σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της ιστορικής- κριτικής σκέψης και δημοκρατικής συνείδησης των μαθητών.  Μέσω της προσέγγισης ιστορικών κειμένων και πληροφοριών που διακινούνται στο δημόσιο λόγο και στο διαδίκτυο για την Επανάσταση του 1821, οι μαθητές και οι μαθήτριες εκφράζουν συγκροτημένο προφορικό λόγο για την ιστορική και τη σύγχρονη πραγματικότητα. Το πρόγραμμα προάγει τη βιωματική,  ανακαλυπτική μάθηση, τη συγκρότηση ιστορικού επιχειρήματος και τη διεξαγωγή δημοκρατικού διαλόγου. Η μεθοδολογία του προγράμματος καλλιεργεί την ενσυναίσθηση, την κριτική σκέψη, τις επιχειρηματολογικές, τις διαλογικές, τις αναλυτικές και συνθετικές, τις επικοινωνιακές και τις ερευνητικές δεξιότητες των μαθητών και μαθητριών, την ικανότητα κριτικής πρόσληψης, χρήσης και δημιουργίας γνώσης και πληροφορίας σε οποιοδήποτε παραδοσιακό ή σύγχρονο μέσο επικοινωνίας (media literacy), τις ικανότητες της στοχοθεσίας, της λήψης απόφασης, της οργάνωσης, της διαχείρισης του χρόνου, της ενεργητικής ακρόασης και του αναστοχασμού.

Χρονολόγιο