programmes
Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου 2022-08-29
programmes
Ενεργώ Ως Πολίτης 2022-01-01
programmes
Έλα στη θέση μου! 2021-12-01
programmes
ReWoman: Η νέα πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λαμπράκη για την ενδυνάμωση γυναικών κάθε ηλικίας 2021-11-01
programmes
Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας 2021-01-01
programmes
WOMENTORS Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Νέων Γυναικών 2020-04-01
programmes
Πρωτοβουλία 1821-2021 2020-03-01
programmes
Βουτιά στον κόσμο του βιβλίου 2018-09-01
programmes
Νοιάζομαι και Δρω 2018-08-01
programmes
Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα (SLYMS) 2018-07-01
programmes
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΞΩ: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας και γνωριμίας με την τέχνη της Βιβλιοδεσίας 2018-01-01
programmes
Where HEARTs Meet: Το πρόγραμμα του HopE AcceleRaTor που προάγει την διαπολιτισμική επικοινωνία 2017-05-01
programmes
HopE AcceleRaTor (HEART) - Εκπαίδευση και Ενδυνάμωση Προσφύγων ως Επιταχυντής Ελπίδας 2017-03-01
programmes
Ανακαλύπτοντας την Κοινωνία των Πολιτών 2017-02-01
programmes
Δημιουργική απασχόληση παιδιών-προσφύγων προσχολικής ηλικίας 2016-10-01
programmes
Εκπαιδευτική Ενδυνάμωση Παιδιών Προσφύγων 2016-10-01
programmes
Στρατηγική συνεργασία για την οργάνωση του 1ου TEDx Academy Youth 2014-10-01
programmes
Καλλιέργεια του Εθελοντισμού στο Σχολείο - Πιλοτικό Πρόγραμμα 2013-10-01
programmes
Ολοκληρωμένο σύστημα για τη βελτίωση και αναβάθμιση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού της πολιτικής τουρισμού. Δημιουργία σύγχρονων δομών και εργαλείων για δημόσιες υπηρεσίες που αξιοποιούν οι επισκέπτες. 2013-03-01
programmes
LD-Skills 2011-01-01
programmes
Μάθηση και Φυσικές Επιστήμες 2011-01-01
programmes
VISCED 2011-01-01
programmes
Start-up-Eu- Be a High-tech Entrepreneur 2011-01-01
programmes
LLWINGS 2010-01-01
programmes
Open Science Recourses 2009-01-01
programmes
G8WAY 2009-01-01
programmes
EduTubePlus 2009-01-01
programmes
LLL3D 2007-01-01
programmes
edecCa 2007-01-01
programmes
MOBIBLOG 2007-01-01
programmes
IANUS 2007-01-01
programmes
MUVENation 2007-01-01
programmes
LEARNOVATION 2007-01-01
programmes
Πρόγραμμα HISTORY 2007-01-01
programmes
Μάθηση και Επιχειρείν 2007-01-01
programmes
Ηλεκτρονικός Θησαυρός της Ελληνικής Γλώσσας 2006-07-01
programmes
Μορφωτική Πρωτοβουλία - Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας 2006-01-01
programmes
DROP IN 2006-01-01
programmes
DISCOVER 2006-01-01
programmes
eSTART 2006-01-01
programmes
MOBIKID 2006-01-01
programmes
EAGLE 2006-01-01
programmes
D-SPACE 2005-07-01
programmes
TRACE 2005-01-01
programmes
Η Ελλάδα και ο κόσμος μέσα από τους χάρτες 2005-01-01
programmes
POSILLIPO 2005-01-01
programmes
HELIOS 2005-01-01
programmes
EQUAL - CRESCENT / ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ 2005-01-01
programmes
TRIANGLE 2005-01-01
programmes
TALE 2004-01-01
programmes
VALUE SCOUT 2004-01-01
programmes
Ασύρματη Γενιά 2004-01-01
programmes
LEONIE 2003-01-01
programmes
EPICT 2003-01-01
programmes
DELOS 2002-01-01
programmes
RE2U 2002-01-01
programmes
SEEQUEL 2002-01-01
programmes
TRAINSEE 2002-01-01
programmes
@LIS ISN 2002-01-01
programmes
EQUAL - ΠΡΩΤΕΑΣ - Προσαρμογή κινητικά αναπήρων σε στοχευόμενους εργασιακούς χώρους 2002-01-01
programmes
eLEARN TN 2002-01-01
programmes
eLEARN 2002-01-01
programmes
RELL 2002-01-01
programmes
VALNET 2001-01-01
programmes
POLE 2001-01-01
programmes
SOLE 2001-01-01
programmes
EQUAL - Μονοπάτια Απασχόλησης και Καριέρας 2001-01-01
programmes
L-CHANGE Observatory 2000-01-01
programmes
AGRO-NET 2000-01-01
programmes
ΕΤΒ 2000-01-01
programmes
MODEL 2000-01-01
programmes
VICTOR 2000-01-01
programmes
FAETHON 2000-01-01
programmes
ESTIA 2000-01-01
programmes
Διαμορφούμενες συνθήκες στην Κοινωνία της Πληροφορίας και τις επιπτώσεις τους στην απασχόληση 2000-01-01
programmes
MOBICOM 2000-01-01
programmes
MetaCampus 2000-01-01
programmes
EQUAL - Forum για την Κοινωνική Συνοχή 1999-12-01
programmes
ΣΥΝ 1999-01-01
programmes
MODULATES 1998-01-01
programmes
Πρωτοβουλία Royaumont 1998-01-01
programmes
ΙΣΤΟΣ 1998-01-01
programmes
VES 1998-01-01
programmes
Ο αντίκτυπος της Πληροφορικής στο ρόλο του εκπαιδευομένου 1998-01-01
programmes
Καθορισμός Προδιαγραφών για τη Συγγραφή και Παραγωγή Σχολικών Βιβλίων 1998-01-01
programmes
To Νησί των Φαιάκων 1998-01-01
programmes
DFILM 1998-01-01
programmes
CALIBERNET 1998-01-01
programmes
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ 1998-01-01
programmes
MESO 1997-01-01
programmes
SYNERGY 1997-01-01
programmes
LEONARDO DA VINCI 1997-01-01
programmes
TRENDS 1996-01-01
programmes
MAGNET 1996-01-01
programmes
MCUBE 1996-01-01
programmes
MEDIA NET 1995-01-01
programmes
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ 1993-01-01
programmes
ΠΟΛΙΤΕΙΑ 1993-01-01
programmes
Διαβαλκανικό Δίκτυο 1993-01-01
programmes
Επαγγελματική Κατάρτιση 1993-01-01
programmes
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 1993-01-01
programmes
LAMBDA 1993-01-01
programmes
Ανταλλαγές Επιστημονικού Δυναμικού 1993-01-01
programmes
Εκπαιδευτικά Βίντεο Ιδρύματος Λαμπράκη 1992-08-01
programmes
ΠΕΡΣΕΥΣ 1992-01-01

Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου

Έχετε σκεφτεί ποτέ πώς θα ήταν αν φτιάχνατε το δικό σας βιβλίο; Αν μπορούσατε για μια φορά να γίνετε αφηγητές και αφηγήτριες και να έχετε τη δυνατότητα να γράψετε μια ιστορία με τον δικό σας τρόπο; Το Ίδρυμα Λαμπράκη, για έκτη χρονιά, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας να κάνουν μια βουτιά… στον κόσμο του βιβλίου! Σε μια εποχή που η τεχνολογία, ο ψηφιακός κόσμος και η εικονική πραγματικότητα κατακλύζει τα παιδιά και αντικαθιστά την ανάγνωση και τη γραπτή αφήγηση, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να έρχονται σε επαφή με τα βιβλία και όλα όσα αυτά προσφέρουν. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου», του οποίου η έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας, φέρνει σε επαφή τους μαθητές και τις μαθήτριες με τη φιλαναγνωσία και τη δημιουργική γραφή. Με άλλα λόγια, γίνονται συγγραφείς και δένουν το δικό τους βιβλίο. 

Σκοπός του προγράμματος είναι τα παιδιά όχι μόνο να αγαπήσουν τα βιβλία και την ανάγνωση, αλλά να γνωρίσουν τα είδη και το περιεχόμενό τους, να γίνουν δημιουργικά, να γράφουν και να σκέφτονται σφαιρικά, κριτικά και πολυεπίπεδα.

Για την ορθή εφαρμογή του έργου στις τάξεις το Ίδρυμα Λαμπράκη θα πραγματοποιήσει δύο επιμορφώσεις/εργαστήρια για τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν. Οι επιμορφώσεις για όσους εκπαιδευτικούς βρίσκονται στην Αττική θα λάβουν χώρα δια ζώσης ενώ για την υπόλοιπη Ελλάδα διαδικτυακά. Στο πλαίσιο των επιμορφώσεων, οι εκπαιδευτικοί θα εξοικειωθούν με τα εργαλεία και τις τεχνικές ώστε να μπορούν – σε δεύτερο χρόνο- να παρέχουν τα ειδικά εργαστήρια βιβλιοδεσίας στους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και να μπορούν να τους μιλήσουν για τα διαφορετικά είδη παιδικής λογοτεχνίας σε επίπεδο μορφής και περιεχομένου.

Στο τέλος του κάθε εργαστηρίου ο εκάστοτε μαθητής και η εκάστοτε μαθήτρια θα μπορεί να δημιουργήσει το δικό του/της τετρασέλιδο βιβλίο και να αναλάβει τόσο την κειμενική όσο και την εικαστική του επιμέλεια.

Για την πραγματοποίηση του εργαστηρίου θα χρειαστεί οι μαθητές να έχουν τα εξής υλικά:

  • τρεις κόλλες Α4
  • διακορευτή εγγράφων ή ψαλίδι ή σουβλί (με ευθύνη του γονέα/κηδεμόνα, οι μαθητές χρησιμοποιούν το σουβλί ή το ψαλίδι αν δεν έχουν διακορευτή για να κάνουν τρύπες, ή σε μικρότερες ηλικίες, υποστηρίζονται από κάποιον ενήλικο για τον σκοπό αυτό)
  • σπάγκο ή κορδέλα
  • τσιμπιδάκι μαύρο ή μια μεγάλη βελόνα σακοράφα
  • εκτυπωμένο σε Α4 (κατά προτίμηση σε χαρτόνι κανσόν) το εξώφυλλο του βιβλίου που θα έχουν λάβει οι μαθητές με email μία εβδομάδα πριν από την πραγματοποίηση του εργαστηρίου. Εναλλακτικά, αν δεν υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης, μπορούν οι μαθητές, αντιγράφοντας τα στοιχεία του εξωφύλλου που θα έχουν λάβει ηλεκτρονικά, να τα σχεδιάσουν σε μία λευκή κόλλα Α4.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα προϋποθέτει την υποβολή σχετικής αίτησης από τον/την ενδιαφερόμενο/η εκπαιδευτικό και τη συμμετοχή του/της σε επιμορφωτική συνάντηση διάρκειας δύο ωρών. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στον εξής σύνδεσμο: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfPb0ViWuBtXEuQy-kXCXaMB2fRVxKLmV1CXGql3RBcWQ3BPQ/viewform

Το πρόγραμμα, το οποίο προσφέρεται δωρεάν, σχεδιάστηκε και υλοποιείται από το Ίδρυμα Λαμπράκη, με Επιστημονική Υπεύθυνη τη Χρύσα Κουράκη, Δρ .Παιδικής Λογοτεχνίας και Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.

Χρονολόγιο