digital_hub
ΕΝΕΡΓΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ-1ο ΤΕΥΧΟΣ 2024-09-24
digital_hub
ΕΝΕΡΓΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ-2ο ΤΕΥΧΟΣ 2024-09-24
digital_hub
Ενεργώ ως Πολίτης 2021-05-01
digital_hub
Έλα στη θέση μου! 2021-01-01
digital_hub
Οδηγός του Προγράμματος "Βουτιά στον κόσμο του Βιβλίου" 2020-09-01
digital_hub
Πρόγραμμα ενδυνάμωσης Νέων Γυναικών WOMENTORS 2020-04-01
digital_hub
Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας για την Επανάσταση του 1821 2020-01-01
digital_hub
Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης. Τεύχος 1: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό 2015-01-01
digital_hub
Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης - Δραστηριότητες – Ασκήσεις. Τεύχος 2: Τεχνικές για τον εκπαιδευτικό 2015-01-01
digital_hub
Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης. Τεύχος 3: Βιβλίο για το Μαθητή 2015-01-01
digital_hub
Nοιάζομαι και Δρω με την Οικογένεια: Εθελοντισμός-Αλληλεγγύη-Ενεργός Πολίτης. Τεύχος 4: Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό 2015-01-01
digital_hub
Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης. Τεύχος 5: Οδηγός για την Οικογένεια 2015-01-01
digital_hub
Επιχειρείστε Αγροτουριστικά 2008-01-01
digital_hub
Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας στη σχολική Εκπαίδευση - Η ευρωπαϊκή και διεθνής πραγματικότητα 2001-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Βυζαντινή Κύπρος. Μνήμης Ψηφίδες 1997-01-01
digital_hub
COΦΙΑ - Βιβλιοθήκη βυζαντινής Ιστορίας και Τέχνης 1997-01-01
digital_hub
Πορτραίτα του Βυζαντίου 1996-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Η Αθήνα και οι Ρωμαίοι 1996-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ιουστινιανός. Μια ιστορία σαν ψηφιδωτό 1996-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Θεσσαλονίκη. Τελευταίες αναλαμπές και πτώση 1996-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Εν Βενετία 1453 ... 1995-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Κωνσταντινούπολη. Η ίδρυση μιας παγκόσμιας πρωτεύουσας 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Ιοντισμός 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Χημικοί Τύποι και Χημικές Ενώσεις 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Στοιχεία, Ενώσεις και Μίγματα 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Περιοδικός Πίνακας 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Χημικοί Δεσμοί και Ατομική Δομή 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Μέταλλα και Αμέταλλα 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Διαλύματα 1995-01-01
digital_hub
ΧΗΜΕΙΑ: Οξέα, Βάσεις και Άλατα 1995-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Πάτμος. Αναφορά στο Βυζαντινό Μοναχισμό 1995-01-01
digital_hub
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Μυστράς. Στοιχεία, στίχοι και στοιχειά 1995-01-01
digital_hub
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ: Ο Πλανήτης Γη 1995-01-01
digital_hub
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ: Ο Ήλιος 1995-01-01
digital_hub
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ: Το Ηλιακό Σύστημα 1995-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Μνήμη Μηδικών Πολέμων 1995-01-01
digital_hub
ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ: Τα Αστέρια 1995-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Τι είναι Τέχνη; 1995-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Πόλη - Κράτος / Αποικισμός 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Ερευνώντας τη ζωή 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Μοριακή Βιολογία 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η Βιολογία του Κυττάρου 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η Γενετική 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Αναπτυξιακή Βιολογία 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η Βιολογία της Συμπεριφοράς 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Εξελικτική Βιολογία 1994-01-01
digital_hub
ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Οικολογία 1994-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Μυστήριο στις Κυκλάδες 1993-01-01
digital_hub
Ελληνική Γλώσσα - Εγχειρίδιο Διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης (ξένης) γλώσσας 1993-01-01
digital_hub
Ή Ποτό ή Μοτό 1992-01-01
digital_hub
Μπαλαντέρ 1992-01-01
digital_hub
Ένα τσιγάρο στο σώμα μας 1992-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Πού κρύβεται η Περσεφόνη; 1992-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Η πόλη στους ελληνιστικούς χρόνους 1992-01-01
digital_hub
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ: Η αρχαία ελληνική γλώσσα 1992-01-01

Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης. Τεύχος 5: Οδηγός για την Οικογένεια

Το «Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης» είναι εκπαιδευτικό υλικό που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς, σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στις οικογένειές τους, με στόχο την καλλιέργεια του Εθελοντισμού και της Αλληλεγγύης στο σχολείο. Το υλικό αυτό έχει παραχθεί στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος, που υλοποιήθηκε από το ίδρυμα Λαμπράκη, σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό σωματείο "Δεσμός", επί πέντε χρόνια, σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε όλη την χώρα με την συμμετοχή 63.100 μαθητές. Μέσω αυτού του προγράμματος, επιμορφώθηκαν 5.110 εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων. Το πρόγραμμα και το υλικό έχουν λάβει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το οποίο τα αξιοποιεί σήμερα στο πλαίσιο τη εισαγωγής των "Εργαστηριων Δεξιοτήτων" στην σχολική εκπαίδευση.

 

Το υλικό περιλαμβάνει τα εξής:

 

α) Τεύχος 1: Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης, Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό

β) Τεύχος 2: Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης, Δραστηριότητες - Ασκήσεις - Τεχνικές για τον Εκπαιδευτικό

γ) Τεύχος 3: Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης, Βιβλίο για τον Μαθητή

δ) Τεύχος 4: Νοιάζομαι και Δρω με την Οικογένεια: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός, Πολίτης – Οδηγός για τον Εκπαιδευτικό

ε) Τεύχος 5: Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης, Οδηγός για την Οικογένεια

στ) Ιστότοπος: www.noiazomaikaidrw.gr

 

Στον ιστότοπο περιλαμβάνονται:

 

α) το εκπαιδευτικό υλικό του «Nοιάζομαι και Δρω», καθώς και άλλο υλικό που είτε εστιάζει στην καλλιέργεια του Εθελοντισμού είτε καλλιεργεί συναφείς έννοιες,

β) βίντεο - μαρτυρίες νέων εθελοντών,

γ) ψηφιακές δραστηριότητες,

δ) φωτοθήκη,

ε) ενδεικτική κατάσταση φορέων της Κοινωνίας των Πολιτών που αναπτύσσουν εθελοντική δραστηριότητα,

στ) δραστηριότητες σχολείων που παρουσιάζονται ως καλές πρακτικές,

ζ) χρήσιμοι σύνδεσμοι.

 

Σκοπός του υλικού αυτού είναι αφενός η κατανόηση των εννοιών και της σημασίας του Εθελοντισμού και της Αλληλεγγύης, καθώς και της στενής σύνδεσής τους με την ιδιότητα του Ενεργού Πολίτη, αφετέρου η καλλιέργεια στάσεων στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης κοινωνικής συμμετοχής και της συνειδητής ανάληψης πρωτοβουλιών για συγκεκριμένες δράσεις, ώστε τα παιδιά να «νοιάζονται και να δρουν». Οι δράσεις Εθελοντισμού και Αλληλεγγύης αντιμετωπίζονται ως εκφράσεις της Ενεργού Πολιτειότητας και όχι ως «καλές πράξεις».

 

Στον Οδηγό  για  την  Οικογένεια  περιέχονται  πληροφορίες  για  την  αξία  της  συμμετοχής  της  οικογένειας  στη  σχολική  ζωή  και  συγκεκριμένα  σε  δραστηριότητες  καλλιέργειας  του  εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, τις μορφές συμμετοχής της οικογένειας στη μάθηση των παιδιών  και  τους  παράγοντες  που  επηρεάζουν  τη  συμμετοχή  της  οικογένειας,  ενώ  δίνονται  συμβουλές  για  την  προσέγγιση  του  σχολείου  και  τη  συνεργασία  με  τους  εκπαιδευτικούς  και  προτείνονται δραστηριότητες για την καλλιέργεια του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης στα παιδιά μέσω δραστηριοποίησης της οικογένειας εντός και εκτός σχολείου.

 

Το υλικό αυτό εκπονήθηκε στο πλαίσιο προγράμματος που υλοποιεί το Μη Κερδοσκοπικό Σωματείο Δεσμός σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη για την καλλιέργεια του Εθελοντισμού και της Αλληλεγγύης στο σχολείο. Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού διδασκαλίας του Εθελοντισμού στους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, την πιλοτική δοκιμή του σε σχολεία, τη δημιουργία σχολικού δικτύου για τον Εθελοντισμό και την επιμόρφωση εκπαιδευτικών.

 

Η δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού και η πιλοτική δοκιμή του σε 10 σχολεία της Αττικής χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Είμαστε όλοι Πολίτες», το οποίο είναι μέρος του συνολικού Χρηματοδοτικού Μηχανισμού του ΕΟΧ για την Ελλάδα. Διαχειριστής Επιχορήγησης του Προγράμματος είναι το  Ίδρυμα Μποδοσάκη. Στόχος του Προγράμματος είναι η ενδυνάμωση της Κοινωνίας των Πολιτών στη χώρα μας και η ενίσχυση της Κοινωνικής Δικαιοσύνης, της Δημοκρατίας και της Βιώσιμης Ανάπτυξης.  

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος δημιουργήθηκε κατά το σχολικό έτος 2015-16 το Σχολικό Δίκτυο «Νοιάζομαι και Δρω», το οποίο περιλαμβάνει 65 σχολεία από όλη την Ελλάδα. Η ανάπτυξη του δικτύου και η πιλοτική του εφαρμογή σε 55 σχολεία στην περιφέρεια χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

 

Τα συμπεράσματα από την πιλοτική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού στα σχολεία θα καταγράφονται σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης του έργου και θα αξιοποιηθούν για την τελική διαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού.

 

ISBN: 978-960-370-063-0

 

Χρονιά υλοποίησης: 2015

Νοιάζομαι και Δρω: Εθελοντισμός - Αλληλεγγύη - Ενεργός Πολίτης. Τεύχος 5: Οδηγός για την Οικογένεια
Χρονολόγιο