programmes
Ενεργώ για τον Πλανήτη 2023-10-01
programmes
«1821, η γιορτή» 2022-09-01
programmes
Ενεργώ Ως Πολίτης 2022-01-01
programmes
Έλα στη θέση μου! 2021-12-01
programmes
ReWoman: Η νέα πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λαμπράκη για την ενδυνάμωση γυναικών κάθε ηλικίας 2021-11-01
programmes
Δράσεις Ιστορικής Αντιλογίας 2021-01-01
programmes
WOMENTORS Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Νέων Γυναικών 2020-04-01
programmes
Πρωτοβουλία 1821-2021 2020-03-01
programmes
Νοιάζομαι και Δρω 2018-08-01
programmes
Κοινωνικοπολιτισμική Μάθηση Νέων σε Κοινωνίες με Κινητικότητα (SLYMS) 2018-07-01
programmes
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕΣΑ ΚΙ ΕΞΩ: Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας και γνωριμίας με την τέχνη της Βιβλιοδεσίας 2018-01-01
programmes
Βουτιά στον Κόσμο του Βιβλίου 2017-09-01
programmes
Where HEARTs Meet: Το πρόγραμμα του HopE AcceleRaTor που προάγει την διαπολιτισμική επικοινωνία 2017-05-01
programmes
HopE AcceleRaTor (HEART) - Εκπαίδευση και Ενδυνάμωση Προσφύγων ως Επιταχυντής Ελπίδας 2017-03-01
programmes
Ανακαλύπτοντας την Κοινωνία των Πολιτών 2017-02-01
programmes
Δημιουργική απασχόληση παιδιών-προσφύγων προσχολικής ηλικίας 2016-10-01
programmes
Εκπαιδευτική Ενδυνάμωση Παιδιών Προσφύγων 2016-10-01
programmes
Στρατηγική συνεργασία για την οργάνωση του 1ου TEDx Academy Youth 2014-10-01
programmes
Καλλιέργεια του Εθελοντισμού στο Σχολείο - Πιλοτικό Πρόγραμμα 2013-10-01
programmes
Ολοκληρωμένο σύστημα για τη βελτίωση και αναβάθμιση του στρατηγικού και επιχειρησιακού σχεδιασμού της πολιτικής τουρισμού. Δημιουργία σύγχρονων δομών και εργαλείων για δημόσιες υπηρεσίες που αξιοποιούν οι επισκέπτες. 2013-03-01
programmes
LD-Skills 2011-01-01
programmes
Μάθηση και Φυσικές Επιστήμες 2011-01-01
programmes
VISCED 2011-01-01
programmes
Start-up-Eu- Be a High-tech Entrepreneur 2011-01-01
programmes
LLWINGS 2010-01-01
programmes
Open Science Recourses 2009-01-01
programmes
G8WAY 2009-01-01
programmes
EduTubePlus 2009-01-01
programmes
LLL3D 2007-01-01
programmes
edecCa 2007-01-01
programmes
MOBIBLOG 2007-01-01
programmes
IANUS 2007-01-01
programmes
MUVENation 2007-01-01
programmes
LEARNOVATION 2007-01-01
programmes
Πρόγραμμα HISTORY 2007-01-01
programmes
Μάθηση και Επιχειρείν 2007-01-01
programmes
Ηλεκτρονικός Θησαυρός της Ελληνικής Γλώσσας 2006-07-01
programmes
Μορφωτική Πρωτοβουλία - Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας 2006-01-01
programmes
DROP IN 2006-01-01
programmes
DISCOVER 2006-01-01
programmes
eSTART 2006-01-01
programmes
MOBIKID 2006-01-01
programmes
EAGLE 2006-01-01
programmes
D-SPACE 2005-07-01
programmes
TRACE 2005-01-01
programmes
Η Ελλάδα και ο κόσμος μέσα από τους χάρτες 2005-01-01
programmes
POSILLIPO 2005-01-01
programmes
HELIOS 2005-01-01
programmes
EQUAL - CRESCENT / ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ 2005-01-01
programmes
TRIANGLE 2005-01-01
programmes
TALE 2004-01-01
programmes
VALUE SCOUT 2004-01-01
programmes
Ασύρματη Γενιά 2004-01-01
programmes
LEONIE 2003-01-01
programmes
EPICT 2003-01-01
programmes
DELOS 2002-01-01
programmes
RE2U 2002-01-01
programmes
SEEQUEL 2002-01-01
programmes
TRAINSEE 2002-01-01
programmes
@LIS ISN 2002-01-01
programmes
EQUAL - ΠΡΩΤΕΑΣ - Προσαρμογή κινητικά αναπήρων σε στοχευόμενους εργασιακούς χώρους 2002-01-01
programmes
eLEARN TN 2002-01-01
programmes
eLEARN 2002-01-01
programmes
RELL 2002-01-01
programmes
VALNET 2001-01-01
programmes
POLE 2001-01-01
programmes
SOLE 2001-01-01
programmes
EQUAL - Μονοπάτια Απασχόλησης και Καριέρας 2001-01-01
programmes
L-CHANGE Observatory 2000-01-01
programmes
AGRO-NET 2000-01-01
programmes
ΕΤΒ 2000-01-01
programmes
MODEL 2000-01-01
programmes
VICTOR 2000-01-01
programmes
FAETHON 2000-01-01
programmes
ESTIA 2000-01-01
programmes
Διαμορφούμενες συνθήκες στην Κοινωνία της Πληροφορίας και τις επιπτώσεις τους στην απασχόληση 2000-01-01
programmes
MOBICOM 2000-01-01
programmes
MetaCampus 2000-01-01
programmes
EQUAL - Forum για την Κοινωνική Συνοχή 1999-12-01
programmes
ΣΥΝ 1999-01-01
programmes
MODULATES 1998-01-01
programmes
Πρωτοβουλία Royaumont 1998-01-01
programmes
ΙΣΤΟΣ 1998-01-01
programmes
VES 1998-01-01
programmes
Ο αντίκτυπος της Πληροφορικής στο ρόλο του εκπαιδευομένου 1998-01-01
programmes
Καθορισμός Προδιαγραφών για τη Συγγραφή και Παραγωγή Σχολικών Βιβλίων 1998-01-01
programmes
To Νησί των Φαιάκων 1998-01-01
programmes
DFILM 1998-01-01
programmes
CALIBERNET 1998-01-01
programmes
ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ 1998-01-01
programmes
MESO 1997-01-01
programmes
SYNERGY 1997-01-01
programmes
LEONARDO DA VINCI 1997-01-01
programmes
TRENDS 1996-01-01
programmes
MAGNET 1996-01-01
programmes
MCUBE 1996-01-01
programmes
MEDIA NET 1995-01-01
programmes
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ 1993-01-01
programmes
ΠΟΛΙΤΕΙΑ 1993-01-01
programmes
Διαβαλκανικό Δίκτυο 1993-01-01
programmes
Επαγγελματική Κατάρτιση 1993-01-01
programmes
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 1993-01-01
programmes
LAMBDA 1993-01-01
programmes
Ανταλλαγές Επιστημονικού Δυναμικού 1993-01-01
programmes
Εκπαιδευτικά Βίντεο Ιδρύματος Λαμπράκη 1992-08-01
programmes
ΠΕΡΣΕΥΣ 1992-01-01

«1821, η γιορτή»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ιστορία, Μνήμη, Κοινότητα - Εκπαιδεύοντας το βλέμμα: Το ζωγραφικό έργο του Χ. Μποκόρου 1821, η γιορτή» εφαρμόζεται για δεύτερη χρονιά φέτος σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών οποιασδήποτε ειδικότητας από όλη τη χώρα. Έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: Φ.1/ΝΤ/38732-ΙΕΠ/128004/Δ7) και στηρίζεται στο αρθρωτό έργο του ζωγράφου Χρήστου Μποκόρου με τον τίτλο «1821, η γιορτή», που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε κοινό σε ομώνυμη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη το 2021. Η έκθεση συνδιοργανώθηκε από́ το Μουσείο Μπενάκη και την Εταιρεία Κοινωνικού́ Έργου και Πολιτισμού́ (ΕΚΕΠ), στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας 1821-2021, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναπτύχθηκε με την υποστήριξη της Εταιρείας Κοινωνικού́ Έργου και Πολιτισμού́ (ΕΚΕΠ).

Κεντρικός άξονας της εκπαιδευτικής πρότασης είναι, μέσα από τα έργα της έκθεσης του Χ. Μποκόρου, η καλλιέργεια του βλέμματος των παιδιών, του βλέμματος που παρατηρεί αλλά και ενός άλλου βλέμματος πάνω στη μνήμη της κοινότητας. Επιδιώκεται, τα παιδιά, με αφορμή τα έργα, να σκεφτούν, να συζητήσουν, να προβληματιστούν και να δημιουργήσουν πάνω σε έννοιες όπως μνήμη, συλλογική μνήμη, σχέση της μνήμης με το κοινό παρόν και μέλλον, κοινότητα και κοινές αξίες, ήρωας, αφανής, εθνική γιορτή, αποτυπώματα του χρόνου. Να έρθουν σε επαφή με στοιχεία της τοπικής και της δημόσιας ιστορίας. Να ανακαλύψουν συνδέσεις ανάμεσα στην τέχνη, την λογοτεχνία, την ιστορία.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μπορεί να συνδεθεί με διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα, καθώς και με τον σχεδιασμό μιας διαφορετικής γιορτής για την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης. Το εκπαιδευτικό υλικό είναι δυνατό να συνδυαστεί με τα εικαστικά, τη γλώσσα, τη νεοελληνική λογοτεχνία, την ιστορία, τη μελέτη περιβάλλοντος, την κοινωνική και πολιτική αγωγή, τη γεωγραφία, τη μουσική. Η εκπαιδευτική προσέγγιση του έργου «1821, η γιορτή» προτείνεται να έχει διάρκεια τουλάχιστον 3 ώρες, ενώ το επιπλέον υλικό που περιλαμβάνεται, δίνει τη δυνατότητα στη σχολική ομάδα να γνωρίσει το ευρύτερο έργο του δημιουργού.

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί σε ημέρα και ώρα που θα σας κοινοποιηθεί το ερχόμενο διάστημα. Προϋπόθεση συμμετοχής στο Πρόγραμμα είναι η υποβολή σχετικής αίτησης από τον/την ενδιαφερόμενο/η εκπαιδευτικό. Οι αιτήσεις υποβάλλονται στον εξής σύνδεσμο: https://care-act.lrf.gr/programmes/6/school_years/11/register.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Ιδρύματος Λαμπράκη «Ιστορία, Μνήμη, Κοινότητα - Εκπαιδεύοντας το βλέμμα: Το ζωγραφικό έργο του Χ. Μποκόρου 1821, η γιορτή», μπορείτε να επικοινωνήσετε στο art@lrf.gr.

Χρονολόγιο