ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ | ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

2007

edecCa | 2007

Διάρκεια: 1 έτος
Συνεργαζόμενοι φορείς: MEDES Observatory, Temi Zammit Foundation

edecCa:Κέντρο/α Ανάπτυξης Τεχνογνωσίας Πολιτιστικών Οργανισμών

Στόχοι του έργου edecCa ήταν  η ίδρυση "Κέντρων Ανάπτυξης Τεχνογνωσίας (ΚΑΤ) - Πολιτιστικών Οργανισμών σε Ιταλία, Ελλάδα και Μάλτα έτσι ώστε οι φορείς που δραστηριοποιούνται στον χώρο του πολιτισμού να αναπτύξουν τη λειτουργική-οργανωτική τους επάρκεια για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτόμων εφαρμογών υψηλής ποιότητας στην κατεύθυνση της προσφοράς υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας και δη με εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

Η δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού δικτύου συνεργασίας για τη διάδοση τεχνογνωσίας και την ανάδειξη καλής πρακτικής μέσω υπηρεσιών ψηφιακής τεχνολογίας και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

MOBIBLOG | 2007

Το έργο MOBIBLOG ανέπτυξε φιλικές λύσεις "ιστολογίων" ("blogs") για τους φοιτητές στην Ευρώπη, προσφέροντάς τους την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες τους σχετικά με τα προγράμματα κινητικότητας στα Ευρωπαϊκά ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επίσης, το υπό ανάπτυξη περιβάλλον στο διαδίκτυο, προσέφερε "εργαλεία"  αποτύπωσης των εμπειριών των φοιτητών, έτσι δημιουργήθηκε σταδιακά ένα χρήσιμο "σώμα" πληροφοριών το οποίο : α) αύξησε το ενδιαφέρον των μελών του κοινού Ευρωπαϊκού χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης συμμετέχοντας στα προγράμματα κινητικότητας, συμβάλλοντας περαιτέρω στην ανταλλαγή εμπειριών και στη βελτίωση των προοπτικών απασχολησιμότητάς τους και β) δημιούργησε έναν "πόρο" πληροφόρησης για τους ενδιαφερόμενους φοιτητές/σπουδαστές που σχεδιάζουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες σπουδών σε άλλο ίδρυμα εκτός από το δικό τους.

LEARNOVATION | 2007

LEARNOVATION

Το έργο "LEARNOVATION" διαμόρφωσε το αναγκαίο πλαίσιο διαλόγου, μεταξύ των φορέων της εκπαίδευσης αλλά και της οικονομίας και της κοινωνίας από το άλλο μέρος, σχετικά με τις εισαγόμενες καινοτομίες και τις εξ αυτών αναμενόμενες μεταβολές στα εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη και τις συνδεόμενες αλλαγές στην οικονομία και κοινωνία. Το έργο επιδίωξε να διαμόρφωσει ένα "σώμα" κειμένων αναφοράς, ώστε να προκύψουν, μέσω συναντήσεων των εμπλεκόμενων φορέων - σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο-, κοινοί στόχοι για τις απαιτούμενες μεταβολές στο εκπαιδευτικό σύστημα, στην Κοινωνία της Πληροφορίας.  Οι κοινοί αυτοί στόχοι χρειάζεται να ανταποκρίνονται σε δύο συμπληρωματικές διαστάσεις μεταβολών, δηλαδή (α) της εμπέδωσης καινοτομικών μεθόδων για την αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και (β) της συμβολής της εκπαίδευσης στην ενίσχυση του καινοτομικού πνεύματος στην οικονομία και κοινωνία.

HISTORY | 2007

HISTORY

Το έργο HISTORY επεδίωξε την ενσωμάτωση των κοινωνικών ομάδων ηλικιωμένων στην καθημερινότητα και στην οικονομική και κοινωνική ζωή.  Ο στόχος αυτός υιοθετήθηκε ως προτεραιότητα από τις Ευρωπαϊκές πολιτικές, ενόψει και της δημογραφικής γήρανσης στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αναπτύχθηκε "περιβάλλον ιστολογίου" στο διαδίκτυο, ώστε οι ηλικιωμένοι να μπορούν να διατυπώσουν την "ιστορία" τους, αναστοχαζόμενοι και μαθαίνοντας από την ίδια τη διαδικασία την οποία βιώνουν αλλά και από τις εμπειρίες των άλλων.

Μάθηση και Επιχειρείν | 2007

Μάθηση και Επιχειρείν

Το πρόγραμμα "Μάθηση και Επιχειρείν" το οποίο σχεδιάστηκε και προσφέρθηκε από το Ίδρυμα Λαμπράκη σε Γυμνάσια και Λύκεια του Νομού Αττικής κατά τα σχολικά έτη 2007-2008 και 2008-2009. Το πρόγραμμα με τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό που υιοθετήθηκε, επιδίωξε να καλλιεργήσει στους συμμετέχοντες μαθητές την ικανότητα του επιχειρείν, προσεγγίζοντας την από παιδαγωγική - πρωτίστως - σκοπιά. Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, η επιχειρηματικότητα θεωρείται ως μια από τις βασικές ικανότητες (key competences) που θα πρέπει να έχει αναπτύξει το άτομο ολοκληρώνοντας τη φοίτησή του στην υποχρεωτική εκπαίδευση - αλλά και να αναπτύσσει δια βίου - ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις των σύγχρονων κοινωνιών. Πρόκειται για μια ικανότητα ευρεία και πολύπλευρη, που όσο και αν περιλαμβάνει την εξοικείωση με τον κόσμο των επιχειρήσεων, τους νόμους και τη λειτουργία της αγοράς και τον χρηματοοικονομικό σχεδιασμό, ταυτότχρονα - ενδεχομένως προτίστως - αφορά τη συμμετοχή και δράση του ατόμου στην κοινωνία.

Αναλυτικότερα, η έννοια του επιχειρείν περιλαμβάνει:
 

  • την ικανότητα αναζήτησης ευκαιριών για δράση και προσφορά
  • την θετική στάση για ανάληψη πρωτοβουλιών σύμφωνα με το εκάστοτε πλαίσιο συνθηκών
  • την ικανότητα για αυτοοργάνωση και αυτενέργεια
  • την ικανότητα για ομαδική δραστηριότητα και οργάνωση μιας ομάδας με στόχο την επίτευξη ποιοτικού αποτελέσματος
  • την ικανότητα για στοχοθεσία και σχεδιασμό
  • την ικανότητα για οικονομική διαχείριση
  • την ικανότητα εκτίμησης, κάθε ενδεχόμενου αποτελέσματος (επιδιωκόμενου ή μη) και τη θετική στάση - αντιμετώπιση του κινδύνου
  • την θετική, αλλά και κριτική, στάση απέναντι στην αλλαγή και την καινοτομία,
  • την ευρηματικότητα και δημιουργικότητα,
  • την επιστημονική σκέψη και προσέγγιση στον χειρισμό των προβλημάτων και των φαινομένων της οικονομικής αλλά και ευρύτερης κοινωνικής πραγματικότητας.
Eμφάνιση προηγούμενων ετών more